Home Akhbar Cina Chin Tong gempur Batu Pahat?

Chin Tong gempur Batu Pahat?

Liew Chin Tong
Liew Chin Tong

JOHOR BAHRU – Ketua DAP Johor, Liew Chin Tong yang sudah mempunyai beberapa rekod sebagai “bidan terjun” berkemungkinan menggempur kerusi Parlimen Batu Pahat yang dimenangi Datuk Mohd. Rashid Hasnon dengan panji PKR pada 2018.

Chin Tong sebelum ini pernah berbanding di Pulau Pinang sebelum berpindah ke Kluang di Johor. Beliau bagaimanapun ditewaskan Datuk Seri Wee Ka Siong ketika bertarung di Ayer Hitam.

Nanyang Siang Pau melaporkan, Chin Tong akan meninggalkan Ayer Hitam untuk membantu Pakatan Harapan (PH) menawan semula Batu Pahat selepas Mohd. Rashid meninggalkan PKR dan menyertai Bersatu.

Menurut akhbar itu, DAP mengharapkan pemimpin berprofil tinggi untuk membangunkan Batu Pahat.

DAP Johor juga dilaporkan sudah mengatur strategi untukĀ  bertanding di Batu Pahat, malahan di Segamat untuk memperkukuhkan pengaruh di Johor.

Mengenai Ayer Hitam yang pernah menyaksikan pertarungan sengit, DAP dilapor akan mencalonkan orang baharu untuk mencabar kerusi Parlimen Presiden MCA itu.

Antara calon yang diperkenan DAP untuk bertanding di kerusi Ayer Itam ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paloh, Sheikh Umar Bagharib Ali.

Chin Tong dilaporkan perlu mengelakkan kekalahan di Ayer Itam kerana ia akan membunuh kerjaya politiknya jika ditewaskan dua kali berturut-turut. – MalaysiaGazette

2 Komen

  1. Kah kah jelas sangat bukan nak membangunkan Batu Pahat tp nak selamatkan kerja politik…musibat betul DAP ni

  2. Liew Chin Tong keturunan komunis yang menghancur Balai Polis Bukit Kepong sehingga menyebabkan isteri serta anak anggota polis terbunuh.
    Harap rakyat yang sedar menolak dan menghukum Liew Chin Tong

Comments are closed.