Home Sukan Piala AFC: Kedah belasah Bisakha, layak ke separuh akhir

Piala AFC: Kedah belasah Bisakha, layak ke separuh akhir

Foto Facebook KDA FC.

KUALA LUMPUR – Selepas KL City FC, Kedah Darul Aman (KDA) FC turut mara ke separuh akhir Zon ASEAN Piala AFC selepas membelasah Visakha FC 5-1 di Stadium Kapten I Wayan Dipta di Bali, malam ini.

Kemenangan besar ke atas wakil dari Kemboja itu membolehkan skuad ‘Kenari’ mengungguli Kumpulan G dengan mengetepikan Visakha FC menerusi perbezaan jaringan.

Pada aksi terbabit, Visakha terlebih dahulu mengejutkan Kedah menerusi tandukan Mohammed Faez Khan pada minit ke-20.

Namun, Kedah menyamakan kedudukan menerusi Mahmoud Al Mardi pada minit ke-28 sebelum Mardi meletakkan pasukannya di depan hasil sepakan percuma menarik di penghujung babak pertama.
Foto Facebook KDA FC.

Bersambung babak kedua, pesta gol Kedah bermula apabila Mardi berjaya menyempurnakan hantaran Fayadh Zulkilfi sekali gus melengkapkan hatriknya pada minit ke-54.

Fayadh pula menambah gol keempat KDA FC pada minit ke-66 dan ‘kenduri gol’ diteruskan dengan jaringan kelima oleh Ronald Ngah Wanja pada minit ke-76.

Terdahulu, kemenangan 2-1 yang dilakar KL City FC ke atas Tampines Rovers menyaksikan mereka turut mara ke pusingan seterusnya sebagai naib juara terbaik. – MalaysiaGazette