Home Politik ‘Tanah itu saya beli ikut peraturan, undang-undang’ – Rosdi

‘Tanah itu saya beli ikut peraturan, undang-undang’ – Rosdi

Calon BN DUN Wakaf Bharu, Datuk Rosdi Abd Aziz.
Calon BN DUN Wakaf Bharu, Datuk Rosdi Abd Aziz.

KUALA LUMPUR – Difitnah menipu seorang penduduk di Kampung Kubang Batang, dekat Tumpat, calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Wakaf Bharu, Datuk Rosdi Abdul Aziz akan memberi penjelasan kepada media dan umum hari ini.

Sambil menyifatkan pihak lawannya dalam keadaan terdesak untuk mendapatkan undi ketika tempoh berkempen bakal berakhir tengah malam esok, Rosdi berkata, beliau akan membuat laporan polis dan mengambil tindakan undang-undang ke atas individu terlibat.

“Telah tersebar di laman sosial satu posting yang cuba membuat fitnah ke atas saya dengan niat jahat untuk menjatuhkan kredibiliti saya sebagai calon pilihanraya BN DUN Wakaf Bharu.

“Mereka tentunya mempunyai niat niat jahat terhadap saya dengan menyebarkan fitnah kononnya saya telah menipu seorang pemilik tanah bernama Zaibah Binti Ali dengan menukar status pemilikan tanah,” katanya dalam kenyataan kepada media semalam.

Rosdi yang juga pemangku Ketua UMNO Bahagian Tumpat memberitahu, ketika pembelian tanah itu, segala proses jual beli dan pemindahan hak milik dibuat sepenuhnya mengikut peraturan dan undang-undang.

Malah, katanya, urusan itu disahkan sempurna di hadapan Penolong Pentadbir Tanah dan Jajahan melalui borang 14A.

“Saya akan buktikan sepenuhnya hari ini melalui pengesahan Pejabat Tanah dan Jajahan.

“Saya akan mengambil tindakan segera membuat laporan polis dan saman fitnah serta tindakan undang-undang yang ada ke atas individu yang terlibat yang berniat jahat dan menyebar fitnah untuk menjatuhkan kredibiliti saya,” katanya.

Sementara itu, Zaibah dalam pertemuan dengan pihak tertentu mendakwa, geran tanahnya telah bertukar nama, dan mengakui tidak mengetahui bila masa dia menandatangani dokumen pertukaran hak milik itu. – MalaysiaGazette