Home Ekonomi Waze Local untuk bantu PKS

Waze Local untuk bantu PKS

KUALA LUMPUR – Menyedari Malaysia merekodkan bilangan pengguna Waze tertinggi di Asia, dengan kira-kira 2.5 juta pengguna aktif bulanan, Waze memperkenalkan Waze Local kepada perniagaan-perniagaan.

Seperti mana melihat papan iklan di atas jalan raya, sasaran pengiklanan peta Waze pula memaklumkan pengguna mengenai perniagaan dan tawaran yang diadakan di kawasan berhampiran.

Iklan-iklan ini disatukan di dalam peta dan pengalaman navigasi dengan cara yang relevan, membolehkan sasaran geografi dan keupayaan memilih waktu lalu lintas untuk mencapai lebih banyak pelanggan.

Waze berkata, pemilik perniagaan kecil dan sederhana (PKS) kini boleh mendapat manfaat daripada dengan meningkatkan kepenggunaan trafik ke lokasi mereka dengan tawaran pemasaran Waze Local.

Pendekatan ini membolehkan perniagaan untuk menjejaki bilangan bakal pelanggan yang terlibat dengan iklan tersebut.

Waze Local menyediakan metrik pemasaran yang relevan dan boleh diukur untuk perniagaan tempatan, yang kerap menghadapi cabaran dalam meningkatkan kepenggunaan lokasi dan trafik pemanduan di kedai, terutamanya apabila bersaing dengan jenama yang lebih mantap.

Waze berkata, pengiklanan di luar rumah membolehkan jenama untuk menjangkau pengguna yang bergerak, tetapi tidak mempunyai keupayaan untuk mensasar dan mengoptimumkan tingkah laku pengguna.

Dengan Waze Tempatan, iklan muncul di aplikasi Waze dalam tiga format yang berbeza.

Ia dipaparkan sebagai “PROMOTED SEARCH” yang mana perniagaan akan diberi kedudukan keutamaan dalam hasil carian pemandu.

Fungsi “PIN BRANDED” menimbulkan kesedaran kepada pemandu kedai-kedai berdekatan, sementara “ZERO-SPEED TAKEOVER” membantu untuk memandu navigasi di kedai dengan menunjukkan pengguna Waze iklan apabila mereka berada berhampiran lokasi yang dituju lebih dari tiga saat. – MalaysiaGazette