Home Utama Jika benar dakwaan, Yusoff Rawther sendiri kena buat laporan polis

Jika benar dakwaan, Yusoff Rawther sendiri kena buat laporan polis

Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia, Badrulhisham Shaharin atau dikenali sebagai ‘Chegubard’ bercakap pada sidang media mengenai isu fitnah di Restoran Sixty9, Melawati, Kuala Lumpur. foto NOOR ASREKUZAREY SALIM, 05 DISEMBER 2019

KUALA LUMPUR – Bekas ahli seumur hidup PKR, Badrul Hisham Shahrin mencabar Muhammad Yusoff Rawther membuat laporan polis sekiranya benar dakwaan menerima gangguan seksual daripada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Badrul Hisham yang lebih dikenali sebagai Chegubard menegaskan, cucu Allahyarham S.M Mohamed Salim itu perlu mencari keadilan dan bukan bergantung dengan bantuan ahli politik untuk mendapat pembelaan.

“Orang Malaysia sudah muak dan yang penting sekarang ini ialah negara kita sedang berdepan dengan cabaran ekonomi dan pentadbiran.

“Tak boleh lagi asyik terperangkap berpuluh tahun, bercerita isu demikian dan akhirnya kita tak pergi ke mana. Saya cakap dengan dia, Yusoff aku simpati, kau buatlah tindakan sendiri, nak buat kenyataan media atau apa sahaja.

“Kalau betul Yusoff kamu cakap itu kamu teguh kepada pendirian, kamu buatlah laporan polis, masih ada ruang lagi. Saya cabar dia,” katanya pada sidang media di Taman Melawati hari ini.

Semalam, Setiausaha Politik kepada Presiden PKR, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak mendakwa Chegubard mendalangi sidang media pendedahan Muhammad Yusof menjadi mangsa perbuatan tidak bermoral seorang pemimpin politik, semalam.

Farhash mendakwa perbuatan Chegubard itu cuba mencemari imej dan bertujuan menghuru-harakan PKR.

BACA: Pegawai Anwar buat laporan polis terhadap Yusoff Rawther

Hari ini, Anwar juga menafikan dakwaan Muhammad Yusoff dan mendakwa ia niat jahat menjelang Kongres Nasional PKR.

BACA:Anwar nafi bersama Yusoff, berkempen di Port Dickson ketika itu

Dalam sidang media Muhammad Yusoff semalam, bekas penyelidik kepada Anwar itu mendakwa melakukan jenayah yang digambarkan kepada pemimpin terbabit sebagai perbuatan keji, teruk, tersembunyi, tidak Islamik, berbahaya dan tidak bermoral.

Bagaimanapun Muhammad Yusoff tidak memperincikan perbuatan jenayah itu sebaliknya ia terkandung dalam akaun bersumpah (SD) yang belum didedahkan kepada umum.

Dalam pada itu, Badrul Hisham mengakui sebelum itu beliau dihubungi Muhammad Yusoff meminta membantu membawa isu terbabit kepada pengetahuan umum.

Menurut Badrul, apabila permintaan Muhammad Yusoff itu ditolak, bekas kakitangan Anwar itu memetiknya namanya dalam sidang media semalam.

“Saya merasa kekecewaannya, sebab itu semalam dia nak rasa kecewa dengan saya. Isu dia kecewa dengan saya atau mana-mana ahli politik terpulang.

“Saya difahamkan, selepas itu dia ada jumpa dengan ahli politik dan nyatakan kekecewaan (Badrul) tak nak bertindak. Sebab itu saya kata kepadanya, pertama sekali dalam konsep mencari keadilan ialah kena cari keadilan untuk diri sendiri.

“Sebab itu saya cabar dia buat laporan polis, jadikan kes ini kalau dia yakin dengan kes ini,” katanya lagi. – MalaysiaGazette

ARTIKEL BERKAITAN:

‘Pendedahan’ Muhammad Yusuff bertujuan cemar imej PKR – Farhash

2 Komen

  1. Aku tak pasti si ****BARD nih katam sekolah ke tidak? Dah baca laporan asal ke belum sbb si mangsa ni buat pendedahan begini setelah laporan polis dibuatnya tetapi PDRM tidak mengambil sebarang tindakan. Maknanya laporan polis tlhpun dibuat awal2 lagi! Kalau setakat main serkap2 jarang jer utk menyiibuk dan memperkatakan soalan sensitif nih, lagi baiklah bersara drp buat kenyataan tak cerdik soal2 politik sbb cakap2 ko tu buat orang gelak jer!

    • Ko tak tahu apa2 lbh baik diam je F wafa tak punyh nak meyalak mcn anjing.. Ko tak pyah nk bela sgt org jahat..mybe ko akn dpt jadi mentri nnti klu lah anwar jadi pm.. Klu dpt jadi pm hihihi

Comments are closed.