Home Seni Hidup PPRPD KL santuni anak yatim

PPRPD KL santuni anak yatim

PPRPD Kontinjen Kuala Lumpur telah menganjurkan Program Kunjungan dan Pemberian Sumbangan kepada Rumah Anak-Anak Yatim Dar Asnaf Al Fateh Ulu Yam, Batang Kali, Selangor.

KUALA LUMPUR – Menjelang Aidilfitri minggu depan, Persatuan Pegawai Rendah Polis DiRaja (PPRPD) Kontinjen Kuala Lumpur menganjurkan Program Kunjungan dan Pemberian Sumbangan kepada Rumah Anak-Anak Yatim Dar Asnaf Al Fateh Ulu Yam, Batang Kali, Selangor, baru-baru ini.

Program itu diketuai oleh Pengerusi PPRPD Kontinjen Kuala Lumpur, Ayub Shafii dan beberapa Ahli Jawatankuasa dan Exco PPRPD kontijen itu.

“Kehadiran kami di Rumah Anak-Anak Yatim Dar Asnaf Al Fateh Ulu Yam disambut oleh Pengasas kepada Rumah Anak Yatim Ustaz Mohd Hafiz Tajudin bersama 15 pelajar.

PRPD Kuala Lumpur telah menyampaikan sumbangan berbentuk bahan mentah masakan untuk kegunaan di bulan Ramadan.

“PPRPD Kuala Lumpur telah menyampaikan sumbangan berbentuk bahan mentah masakan untuk kegunaan di bulan Ramadhan dan sebagai persediaan bagi menyambut Hari Raya Aidilfitri yang akan menjelang tidak lama lagi,” kata Ayub  dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Ayub berkata, objektif penganjuran program adalah bertujuan memberi kesedaran kepada semua yang hadir betapa perlunya untuk sama-sama bersyukur dengan nikmat yang dikurniakan Allah S.W.T serta memupuk sifat bantu membantu di kalangan warga PPRPD dan anggota Masyarakat.

“Penganjuran ini juga mampu menangkis pandangan negatif masyarakat terhadap anggota PDRM,” katanya. – MalaysiaGazette

Program diketuai oleh Pengerusi PPRPD Kontinjen Kuala Lumpur, Ayub Shafii.