Home Utama Wanita marah penguat kuasa MPSJ disiasat polis

Wanita marah penguat kuasa MPSJ disiasat polis

KUALA LUMPUR – Wanita yang bersikap kurang sopan terhadap seorang anggota penguatkuasa Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) akan disiasat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana membuat ugutan jenayah.

Ketua Polis Daerah Serdang, ACP Megat Mohamad Aminuddin Megat Alias berkata, wanita itu bukan sahaja bertindak memarahi anggota penguat kuasa tersebut tetapi turut mengeluarkan pengunci stering keretanya, disyaki untuk mengugut.

Video kejadian itu menjadi tular pada Rabu lalu, menunjukkan seorang wanita memarahi anggota penguat kuasa MPSJ yang bertindak mengunci tayar keretanya.

Dengan rasa tidak puas hati, wanita berkenaan memarahi penguat kuasa itu sambil memegang pengunci stereng.

Tayar kereta wanita itu dikunci selepas dia meletakkan kenderaannya di tempat yang dilarang di Jalan Puteri, Bandar Puteri Puchong.

Dalam kenyataannya, Megat Mohamad Aminuddin berkata, berdasarkan siasatan polis mendapati anggota MPSJ itu telah melihat pelekat Orang Kelainan Upaya (OKU) yang ditampalkan pada cermin kereta wanita itu tetapi wanita berkenaan gagal menunjukkan sebarang kad OKU sebagai bukti dia adalah OKU.

Berikutan itu, anggota penguat kuasa itu memaklumkan kejadian tersebut kepada polis dan mengeluarkan saman MPSJ serta turut menunda kereta wanita itu ke depoh MPSJ di Puchong, katanya.

Menurutnya, suami wanita berkenaan telah tampil ke depoh tunda dan membayar denda tundaan sebanyak RM190.

Suami wanita itu juga memohon maaf atas tindakan isterinya yang kurang sopan. – MalaysiaGazette

1 Komen

Comments are closed.